Bleach OtherWorld PBF
Bleach OtherWorld New Gen! - Wersja do druku

+- Bleach OtherWorld PBF (http://www.bleachow.eu)
+-- Dział: Organizacja (/forum-3.html)
+--- Dział: Pomysły i propozycje (/forum-12.html)
+--- Wątek: Bleach OtherWorld New Gen! (/thread-1644.html)

Strony: 1 2 3 4


Bleach OtherWorld New Gen! - Skye - 22-05-2020 23:40

Rozpoczął się niedawno dziewiąty rok życia Bleach OtherWorld, mamy za sobą mnóstwo wielkich eventów i jeszcze więcej pomniejszych questów. Od pamiętnego timeskipu minęło już łącznie ponad cztery lata, a przez forum w tym czasie przetoczyło się od groma naprawdę wielkich wydarzeń. We troje z Vayą i Kazumą doszliśmy do wniosku, że należałoby się zastanowić co dalej. Co poprawić, w którą stronę iść, co jest dobrym pomysłem, co złym. Wyznaczyć kierunek rozwoju BOWa, aby stale odświeżać naszą formułę, wytyczać cele, budować zainteresowanie i rozwijać całokształt świata. Oczywiście wszystko to z pomocą forumowiczów, ale by mieć punkt wyjścia do rozmów, postanowiliśmy przedstawić kilka głównych podpunktów, które wyznaczyliśmy sobie jako najistotniejsze w kontekście dalszego rozwoju. Wszystko po to, by uniknąć stagnacji, znudzenia.
Wpierw jednak zaznaczę, że zdiagnozowaliśmy na start dwa problemy, które mogą na dłuższą metę wywołać więcej szkody, niż pożytku. W naszej opinii, ale jeśli się co do nich mylimy, to wyprowadźcie nas z błędu Język Po pierwsze, ogromne skondensowanie wątków, między którymi nie ma czasu na oddech, zbudowanie relacji między postaciami, swobodniejsze tematy oraz odczucie konsekwencji poszczególnych wydarzeń. Od początku 2016 roku siedzimy nieustannie w forumowym 2017, który jest aż do przesady przepełniony naprawdę kolosalnymi wydarzeniami. Wojna, Yogensenzo, Rzym, przewrót w Seireitei, potem podział Gotei i Onmitsukido, śmierć Hijikaty etc, długo by wymieniać. Ostatnie dwa-trzy lata aktywności forum to event poganiający eventem. Oczywiście to gwarantuje dużo expa i kupę zabawy, a przy okazji zdołaliśmy tym samym wykreować naprawdę świetne historie, ale niekiedy należy zwolnić. Zastanowić się nad skutkami poszczególnych działań, rozwinąć poszczególne wątki, aby zwyczajnie nie umniejszać im wagi, a to nam się zdarzyło parę razy niestety (Rzym chociażby). Kolejny problem to ogromny rozjazd fabularny. I tutaj ponownie, wolna ręka pośród GMów stworzyła mnóstwo ciekawych questów czy całych sag, ale niekiedy poszczególni gracze pewnie mogliby odnieść wrażenie, że grają w różne gry, zupełnie ze sobą niepowiązane, a to zaprzecza niejako idei przewodniej BOWa. Spójnej, logicznej fabuły przewodniej oraz bogatych relacji między postaciami.
Próbując znaleźć złoty środek między tymi przeciwnymi stanowiskami, spróbowaliśmy znaleźć rozwiązania, propozycje. Zatem oto one:

Koncentracja fabuły (oraz schemat pracy GM)

Od dawna nie ma czegoś takiego już jak „główna linia fabularna”. Gdy jeszcze głównie tylko ja prowadziłem większe eventy, wówczas to pojęcie istniało, ale po eventach Yare, Ryuichiego, Vayi, Jessego, Chestera oraz innych, co rozpoczęło nie tylko pojedyncze questy, co całe sagi, wówczas termin stał się zbędny w zupełności. Rozbudowaliśmy świat. Chcielibyśmy zachować nadal udział tylu Mistrzów Gry przy tworzeniu fabuły BOWa, jednakże wprowadzić pewne modyfikacje zarówno z perspektywy prowadzących jak i graczy. Po pierwsze, trochę mniej eventów i jest to tak prośba, jak również samokrytyka, bo dotyczy to także mnieDuży uśmiech Teraz natomiast zaczynają się propozycje i zacznę od tych, które są skierowane w największej mierze do prowadzących. Aby uniknąć wielkiego rozgałęzienia wątków, w trakcie których niektórzy gracze mogą odnieść wrażenie, że ich postacie uczestniczą w fabule na różnych forach, chcielibyśmy podjąć próbę spięcia poszczególnych wątków. Co przez to rozumiem? Dam mój najoczywistszy, ulubiony przykład. Jeśli w Świecie Żywych dochodziło do katastrof, zniszczenia miast czy ludobójstw, wówczas organizacja antagonistów Ryuichiego (Zbawcy) mogła zyskać motywację do działań. Jeśli nowa siła się pojawiła, to w takim razie Gotei oraz Yawata podejmują kroki, by ich wytropić, a Espada ostrożniej powinna się poruszać w Świecie Żywych. Skoro Zbawcy wypowiadają wojnę wszystkim istotom duchowym, de facto powinni odciskać swoje piętno również na innych wątkach i regularnie wcielać w swoje szeregi ludzi, którzy w jakiś sposób zostali skrzywdzeni przez innych większych graczy i tak dalej, i tak dalej. W praktyce niestety to tak płynnie nie działało (przynajmniej nie wszystko, bo część tak), a jest to tylko jeden z wielu przykładów, gdzie fabuła powinna się wzajemnie napędzać, wywoływać konsekwencje, zamierzone lub przypadkowe. Stąd pomysł o tym, aby więcej odwoływać się do wydarzeń, jakie już miały miejsce, nie ignorować większych zdarzeń, przeplatać wątki. Ponadto zastanawialiśmy się również nad możliwym wprowadzeniem dwóch aktywnych GM do jakiegoś eventu. Jeśli, pozostając przy omawianym przykładzie, Ryuichi opisuje aktywną działalność Zbawców w mieście – dajmy na to, atak terrorystyczny – to drugi GM mógłby w tym momencie stworzyć wątek uzupełniający, który stale by się odwoływał do głównego. Jeśli wali się miasto, należy przeprowadzić ewakuację. Jeśli jest starcie duchowe, zbiegną się Hollowy. Jeśli zbiegną się Hollowy, zainterweniują Shinigami i tak dalej. Ponadto jako follow-up do największych wydarzeń proponujemy wprowadzenie większej liczby miniquestów, zamiast kolejnych wielkich eventów, aby dobitnie zaznaczyć konsekwencje. Skoro Rzym został zniszczony, to szczególnie cały Świat Żywych powinien zostać poruszony. Śledztwa, oskarżenia, konflikty polityczne, ekonomiczne, zbrojne. Niestety tego u nas zabrakło wówczas. Ostatnią propozycją jest odgórne ograniczenie miejsc na evencie do około sześciu przy tych największych, aby nie mrozić zbytnio pomniejszej fabuły między postaciami, do czego również niekiedy dochodzi.

EDIT:
1. Nie zamierzamy żadnego GMa do niczego zmuszać, nigdy. Eventy prowadzone przez dwóch GM albo zrobienie follow-upu do większych wydarzeń jako przedstawienie konsekwencji będzie odbywać się gdy GMi się dogadają. Nikt nikogo odgórnie do niczego nie będzie oddelegowywać, bo to nie ma sensu i tylko by zabiło chęć do pisania.

2. Nie zamierzamy wrócić do "głównej linii fabularnej", ani kończyć żadne poboczne linie questowe. Wręcz przeciwnie, chcemy je utrzymać i pozwolić im się nadal rozwijać, ale skupić się na tym, aby na jakimś poziomie wiązały się z innymi wątkami, bo tego trochę według mnie nam brakuje. Nie jest to oczywiście wykonalne we wszystkich eventach, bo jasne, że Jesse robiąc wewnętrzną dramę w Bractwie nie jest w stanie się odwołać do wojny Gotei z Espadą, ale to też tematy, które nie muszą się do siebie odnosić. Bardziej chodzi o te tematy, które powinny to robić tak z logicznego punktu widzenia.

Timeskip no. 2

Spokojnie, nie planujemy tego na zaraz, od jutra, na szybko. Po zakończeniu obecnie trwających eventów, a szczególnie wojny panującej między Gotei, a Espadą, proponowalibyśmy zastosowanie timeskipu o 5-6 lat. Dlaczego aż o tyle? Rok 2017 w fabule BOWa był przepełniony wydarzeniami aż po brzegi, ale można to wytłumaczyć wspomnianym konfliktem między-wymiarowym. TS pozwoliłby postawić grubą krechę oddzielającą je od przyszłych wątków, ale co istotniejsze, dałoby graczom możliwość prawdziwego pchnięcia fabuły poszczególnych postaci naprzód. Niektóre w tym czasie znacznie mogłyby się zmienić, może stanęłyby w innym miejscu na świecie, może by umarły albo usunęły w cień, zwalniając miejsce dla latorośli lub ucznia. Możliwości jest cała masa. Tak czy inaczej, status quo by uległo ogromnej zmianie. Również z globalnego punktu widzenia, gdyż po takim czasie (łącznie ~9 latach) ludzie na świecie by pogodzili się już z istnieniem Bogów i Pustych, zrozumieliby, że dotychczasowe religie przechodziłyby w stan mitologii lub wręcz ekstremalnego fanatyzmu, wykreowane byłoby zupełnie nowe poczucie bezpieczeństwa i zagrożenia. Nieograniczona piaskownica nowych zabawek dla graczy i prowadzących. Dajcie znać co myślicie na ten temat i nie martwcie się na zapas, że wasze postacie w tym momencie nie są jeszcze gotowe do tego zabiegu, bowiem do timeskipu potrzebne są miesiące przygotowań, aby przeprowadzić to sensownie, możliwie bezinwazyjnie. W tym czasie jeszcze mnóstwo się może zmienić, a postacie wzbogacą się o liczne doświadczenia. Myślcie o tym w kontekście nawet 2020 roku (tego realnego).

Gotei – Onmitsukido/Korpus Kidou

Mówiąc o konsekwencjach wydarzeń, chcielibyśmy się również skupić na tym, co najaktualniejsze oraz zaproponować małą rewolucję w Soul Society, która do czasu potencjalnego Timeskipu zostałaby w pełni przypieczętowana. Jakiś czas temu Oddziały Obronne (de facto regularna armia) wyszły spod jurysdykcji Rady, a teraz Oddziały Specjalne (czyli taka policja) wyszły w pasywno-agresywny konflikt z Gotei. Onmitsukido w dodatku jest powiązane właśnie z Radą, której członkowie mogą mieć nadal za złe głównodowodzącemu za samowolkę, a także z Korpusem Kidou. Nasza propozycja? Usunięcie Onmitsukidou i Korpusu z Seireitei, przeniesienie obu organizacji do innego miasta ulokowanego w Soul Society, nad którym pieczę sprawowałby odpowiednik głównodowodzącego Gotei (nowe stanowisko, nowe relacje i nowa fabuła). Miejsce to byłoby zupełnie inne od Seireitei, wyróżniałoby się zapewne inną architekturą, stylem, zwyczajami, prawem. Onmitsukido i Korpus mogłyby w pełni rozwinąć skrzydła, nie będąc przytłoczonym fabularnie przez Gotei. Obserwując relatywnie małe zainteresowanie tymi ugrupowaniami do tej pory, chcielibyśmy to miasto uczynić tak atrakcyjne dla postaci jak jest to możliwe poprzez inne przywileje, obowiązki, ewentualne inne profity i jesteśmy otwarci na pomysły. Sam ruch byłby pokłosiem obecnej „zimnej wojny” w Seireitei, budowany stopniowo, a dodatkowo pokazałby do jakiego stopnia organy Rady Czterdziestu Sześciu przestają ufać Gotei. Nowy przyczółek Shinigami pełniłby rolę właśnie centrum gromadzenia informacji (w głównej mierze o Soul Society), działań specjalnych, mieściłoby się tam specjalnie strzeżone więzienie, a także Korpus Kidou prowadziłby własne badania nad rozwojem Magii Demonicznej. Celem jest stworzenie unikalnego miejsca, wyciągnięcie notabene ciekawych ugrupowań na wierzch, a nie klonowanie Seireitei i Gotei. Naturalnie nie jest to jednak nowa strona konfliktu, albowiem Bogowie Śmierci mimo wszystko nadal grają w jednej drużynie. Tylko trochę skłóceni, a odseparowane oddziały odpowiedzialne za bezpieczeństwo, miałyby zarazem możliwość większej inwigilacji samego Seireitei. A jako że ich siedziba mieściłaby się już z dala od Seireitei, ich działalność byłaby bardziej zauważana oraz mniej klarowna dla samego Gotei.


Wątki do remodelingu

Na sam koniec zostawiłem wątki, które zostały pechowo porzucone w trakcie fabuły (graczom skończyły się na nie pomysły lub dana osoba odeszła z forum) lub zwyczajnie wzbudzały zbyt wielkie kontrowersje, aby pozostawić je w grze. Tą pierwszą kategorię będziemy naturalnie próbować zintegrować z tymi wątkami, które są rozwijane, aby nic nie zostało urwane i bez zakończenia, co również jest częścią planu na spojenie fabuły (punkt pierwszy tego tematu). Druga natomiast to kwestie zwyczajnie problematyczne, ciężkie do ogarnięcia na dłuższą metę. Myślę, że emocje, jakie wzbudziło pamiętne cameo Nathalie, to coś, czego chcemy uniknąć na przyszłość. Oczywiście nie zamierzamy niczego kasować, skracać, ograniczać lub niszczyć niczyjej pracy, więc żadna zmiana jaką wprowadzimy nie działa wstecz, ale myślę, że dobrze byłoby zastanowić się nad tym czego zwyczajnie na forum nie powinniśmy tolerować na przyszłość. Multiwersum, nadpisywanie rzeczywistości, nieśmiertelność, Wiedźmy i Smoki, inwazja kosmitów na Społeczność Dusz (to już skrajny przykład...), etc, etc. Znaleźliśmy kość niezgody, więc wyciągnijmy z niej wnioski, zamiast tworzyć kłótnie. Wyznaczenie pewnych ram myślę wyjdzie nam wszystkim na dobre.


---


Zachęcam do komentowania, opiniowania, dawania własnych propozycji. Żadna z wyżej wymienionych proponowanych zmian nie ma szans wejścia w najbliższych dniach czy tygodniach, ale chcemy - oczywiście po wyznaczeniu jakiegoś odgórnego kursu rozwoju BOWa, zarówno pod kątem prowadzenia faktycznej fabuły jak również jej kreowania od technicznej strony - stopniowo kierować forum w ustaloną stronę. Nie traktujcie więc powyższych paragrafów jako absolutu, to miejsce na rozmowę Uśmiech


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Kaairo - 23-05-2020 07:35

Generalnie, wszystkie te pomysły mi się bardzo podobają. Ja pewnie przedstawię opinię gracza który chociaż już troszkę tutaj gra, to jednak wciąż jest dość świeży. (nie byłem podczas ostatniego Time skipa)

1. Powiązanie fabuł

Jest bardzo za. Szczerze powiedziawszy o tych wszelkich wydarzeniach o których opowiadacie (zniszczenie Rzymu, "zimna wojna" wśród shinigami) dowiaduję się tylko z SB. Nie jestem typem osoby która czyta wątki innych, nie śledzę na bieżąco sytuacji geopolitycznej na forum. Ja patrzę typowo z punktu widzenia Kaairo. I tak dla mnie bardzo ważnym wydarzeniem była np. misja w Paryżu gdzie część miasta została wysadzona. Ale poza tą częścią, to Kaairo praktycznie nic nie odczuł o nerwowych relacjach z korpusem i omnitsukido, nikt nie mówi o zniszczonym Rzymie, nie wiem nawet kim za bardzo jest Hijikata więc ciężko mi zareagować na jego śmierć... No w skrócie, ciężko się postaci(i tym samym mnie) odnieść do jakichś wydarzeń bo po prostu o nich nie wiem. No, może poza tym jak wyczytam coś na czacie (to wtedy czasem próbuję o tym pamiętać, żeby może jakoś wspomnieć to). Jest rzeczywiście troszkę tak jakbym grał na innej linii fabularnej co reszta. Próba ujednolicenia tego na pewno bardzo by pomogła. Ale też to nie musi być jakiś super powiązany wątek. Wystarczy że GM wspomni, że np. szerzą się plotki o zniszczeniu wielkiego miasta w Świecie Żywych i że jest tam duże zamieszanie. Nie każdy musi wszystko wiedzieć, ale jeżeli coś jest bardzo ważne dla świata to zostawia większy ślad w nim niż tylko rozmowy graczy na czacie. Duży uśmiech

2) Time skip

Jak wspomniałem, nie byłem na pierwszym time skipie, więc nie wiem troszkę na jakiej zasadzie on działa. Musiałbym też pomyśleć w jakim kierunku pójdzie moja postać ale generalnie jak dla mnie może być. Nie mam wielkiego parcia, żeby to zrobić ale po twoim tłumaczeniu jestem przekonany, że wiele postaci oczekuje tego także możemy to zrobić w odpowiednim czasie. Tylko fajnie by było gdybyście potem postawili temat i skrótowo wyjaśnili na czym to polega. (Chociaż jestem pewny, że to zrobicie. Oczko)

3) Rozdział Omnitskido/korpusu

Co do tego mam pewne wątpliwości. To na pewno bardzo ciekawy zabieg, żeby rozdzielić różne siły wśród shinigami ale... wydaje mi się, że tamte organizacje mają mało graczy nie? No więc czy nie będzie przez to bardzo osamotnione, odizolowane?
W sensie, bądźmy uczciwi, oddziały gotei zostały zredukowane o kilka oddziałów bo brakowało nam graczy w nich. A teraz chcemy oddzielać te dwie grupy od pozostałych graczy? Czy to nie utrudni im prowadzenia socjalnych interakcji z innymi? Chociaż no rozumiem, że jest zimna wojna i się na nas obrazili i bardziej to wolą nas poszpiegować niż wpaść na piwo ale... No zastanawiam się czy to nie stworzy takiego trochę pustego miejsca gdzie będzie 2, czy 3 graczy i tyle? No i czy w jakiś sposób będziemy starali się kontrolować tę zimną wojnę? Bo patrząc po temperamentach niektórych postaci (tak, nawet ja przeczytałem misję ratowniczą), ta zimna wojna szybko może się przerodzić w otwartą wojnę domową...
No nie wiem. To takie swobodne rozważanie. W tym temacie nie jestem specjalistą (bo raczej patrzę na wszystko z mniejszego, bardziej ograniczonego punktu widzenia jednej postaci) także tu pozostawiam dyskusję i decyzję dla was. Ja się dopasuję i odegram to jeżeli w jakiś sposób moja postać to odczuje Uśmiech


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Bezimienna - 23-05-2020 08:19

Ogólnie mój odbiór chęci wprowadzenia tych zmian jest zdecydowanie pozytywny. Rozbiję wypowiedź jak Kaairo na części, żeby łatwiej było znaleźć wypowiedzi odnoszące się do konkretnych rzeczy.

1. Koncentracja fabuły (oraz schemat pracy GM)

Moje odczucia są takie, jak odczucia Kaairo. Ja z kolei niewiele wiem o Paryżu, Hijikata oraz Gintoki to dla mnie luźno rzucone nazwiska o których nigdy nic więcej nie słyszałem, wątek zimnej wojny Onmitsukido z Gotei bezpośrednio mnie dotyczy, więc o tym wiem. Nie wiem już nawet do końca kto za co odpowiada na eventach które się toczą (Nie wiem które problemy są spowodowane przez zbawców, które przez espadę, a które przez jeszcze inne czynniki.) Tak jak było napisane, próba śledzenia jakiegokolwiek wątku z mojej perspektywy, jako osoby, która nie chce spędzać masy czasu na szukaniu który event jest kontynuacją którego i jak to się wszystko kula, graniczy z cudem. Fabuły są od siebie totalnie oddalone, dlatego moim zdaniem takie powiązanie ich lub nieraz nawet połączenie powinno wpłynąć na plus. Forum obecnie podzieliło się na ekipy eventowe. Gracze skaczą z eventu na event, na nic innego nie ma czasu. Obecnie mamy na forum 6 eventów, na których postaci nie mają już chyba tylko osoby, które nie grają na forum wcale.

W tym momencie zgłoszę również propozycję, która powinna pomóc z "doinformowaniem" graczy i postaci o różnych wydarzeniach. Moim zdaniem gdzieś powinien powstać wątek z podziałem na światy, w którym będą spisane większe wydarzenia, o których powinny wiedzieć wszystkie postaci żyjące tu i tu. Wydarzenia te byłyby spisane najlepiej w formie jednego do dwóch zdań w formie przyczynowo skutkowej, jeżeli to możliwe (np. Zniszczenie Rzymu przez te i te osoby, rozpoczęcie trzeciej wojny światowej) najlepiej z linkiem do rozpoczęcia danej sesji/eventu, by osoba głębiej zainteresowana mogła po prostu doczytać sama, co tak naprawdę bezpośrednio się tam stało. Nie wszyscy czytamy wszystkie wątki, przez co część najzwyczajniej ucieka bokiem, a nawet jeżeli coś czytam, to raczej nie przykładam do tego tego samego stopnia uwagi co do fabuły moich postaci, przez co niektóre rzeczy albo mi ulecą. Oczywiście każdy gracz będzie miał możliwość stwierdzenia już we własnym zakresie, czy jego postać żyje pod kamieniem, ma na ogólną sytuację wywalone, czy też mocno się tym przejmuje, w zależności od jej charakteru.

2. Timeskip no. 2

Tutaj moje zdanie może wydawać się ze sobą sprzeczne, ale sądzę, że trzeba byłoby taki timeskip przeprowadzić jak najszybciej, ale też i z głową. Na myśli mam to, żeby doprowadzić do zakończenia wszystkich eventów i tymczasowo powstrzymać się z kreowaniem nowych właśnie na rzecz timeskipu. Okres w którym eventy będą dogrywane i tak moim zdaniem będzie wystarczająco długi, by móc zaplanować to, co ma się dziać z postaciami po timeskipie i porozumieć się z innymi osobami, jeżeli taka fabuła ma być "interpersonalna". Nie było mnie przy pierwszym skoku, tak więc moje pytanie brzmi: Jak będzie wyglądała sytuacja z doświadczeniem/poziomem postaci?

Sam timeskip brzmi dobrze. Proponowałbym również gdzieś w kodzie forum, może na górze strony lub na dole, jeżeli się da, domontować jakieś zwykłe "Czas na fabule forum: Zima 2023r" na przykład, i co jakiś czas, po prostu popychać porę roku do przodu. Jako iż nie lecimy i tak z czasem takim, jak jest w rzeczywistości, to nawet nie do końca wiadomo jaka jest pora roku, przez co jakie są warunki pogodowe i klimatyczne w świecie żywych. Coby się nikt nie przyczepił, Żeby nikt się nie przyczepił mowa byłaby o półkuli północnej, bo na południowej chyba wszystko jest odwrotnie. Prócz tego raczej zabilibyśmy kombinowanie, jaki to obecnie mamy miesiąc (A przynajmniej do wyboru będą trzy zamiast dwunastu na przestrzale roku) i względnie wyeliminują wieczne pytanie o to, jaki na fabule mamy rok lub chociaż spróbuje wyeliminować przekonanie panujące pośród nowych graczy, którzy nie do końca się wtajemniczyli, że czas rzeczywisty w miarę pokrywa się z czasem forumowym.

3. Korpus Kido – Onmitsukido/Korpus Kidou

Wydaje mi się, że to zasługuje wręcz na swój wątek lub konwersację, w której osoby "zainteresowane" mogłyby wyrażać swoje zdanie. Przy takim jednak dość dużym ruszeniu, gdzie należałoby proponować co miałoby się znaleźć w takim mieście, gdzie miałoby ono być, jak miałoby funkcjonować, właściwie piszemy całą nową część systemu, która przy takim megawątku jak ten może zacząć się zacierać przeplatając z innymi dyskusjami na inne tematy, przez co powstanie takie swoiste tekstowe "przekrzykiwanie się". Tak czy inaczej, pomysł... jest na tyle otwarty, że jeszcze nie wiem do końca na co bym się pisał moją postacią, gdyby takie miasto miało powstać. Mój ogólny odbiór jest "ostrożnie pozytywny", pewnie bardziej utwierdzona opinia pojawi się wraz z konkretnymi propozycjami funkcjonowania.

4. Wątki do remodelingu

Tutaj krótko - Jeżeli jakimiś zagraniami lub wątkami mamy składniać graczy do rezygnacji z gry lub burzyć to, że jednak nadal gramy na Bleachowym forum, to powinniśmy z nich zrezygnować lub spróbować jakoś je połatać lub naprawić. Mnie osobiście ani to grzeje, ani ziębi, aczkolwiek nie podoba mi się dalsze dzielenie graczy poprzez różne akcje tego typu. Wiadomo, nie dogodzi się wszystkim zawsze, ale skoro już wiemy co jest nie tak, to raczej nie powinniśmy w tym drążyć, szczególnie, iż nie tylko jedna czy dwie osoby mają z tym problem.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Karin - 23-05-2020 09:14

1.
A ja akurat jestem na "nie". Czemu? Bo im bardziej rozbudowany "wątek główny", tym trudniej się w nim połapać. Z doświadczenia wiem, że dużo lepiej działają mniejsze wątki, gdzie MG mają wolną rękę w ich prowadzeniu. Im więcej trzeba koordynować między Mistrzami Gry, tym mniej chętnie ludzie się za to zabierają.
Lepiej by moim zdaniem zadziałała prosta lista bullet pointów istotnych wydarzeń, o których wszystkie postaci mogą wiedzieć In-Character, a Mistrzowie Gry mogą sobie rzucić w podziemiu po prostu "Hej, chłopaki, w moim wątku jest ryzyko, że rozwalę Nowy York, bo to, tamto, siamto. Także daję znać." i tam się dogadacie między sobą.
Generalnie, zamiast głównej linii fabularnej, skłaniam się w stronę wolności artystycznej Mistrzów Gry, z co najwyżej koordynacją działań i informowaniem reszty o potencjalnych efektach ubocznych. To ma w zwyczaju działać o wiele lepiej. Nikt nie lubi prowadzić wątków, które ich nie ekscytują, a każdego mistrza gry ekscytuje co innego. Jestem zdecydowanie na "Nie".

2.
A może zamiast się z tym obchodzić jak ze starym jajem, po prostu założymy że czas na fabule jest zawsze ten sam co w prawdziwym życiu i oszczędzimy sobie zbędnych kalkulacji i pomyłek?
Na początku eventów napisać "Ten event fabularnie zaczął się w dniu 13.05.2020". Na końcu "Event zakończył się fabularnie 16.05.2020", i już mamy linię czasową istotnego wydarzenia.

Poważnie. Im mniej pracy przy tym wszystkim, tym lepiej. Po prostu lepiej operować z tak zwanym "przymrużeniem oka na ewentualne niezgodności" i już. To tylko gra, a grono graczy jest dość niewielkie. Myślę, że jesteśmy w pełni zdolni do zwykłego założenia między nami, że po prostu nie będziemy się tego czepiać, w imię po prostu dobrej zabawy. Ain't nobody got time for that.

3.
To za małe organizacje i za mało osób w nich gra, żeby nawet to rozważać.

4.
Skoro wam się chce? *wzrusza ramionami*
Nie, żeby kogokolwiek te wątki ruszały, obchodziły, czy życie zmieniały. Ludzi interesuje dobra zabawa i odgrywanie postaci. Nikogo nie obchodzi, że N lat temu był jakiś płaczący wilczek którego zabił Ren.

W podsumowaniu:

Cały twój post, Roy, jest w moim odczuciu zbędnym marnowaniem sił Mistrzów Gry i Administracji, na rzeczy które nikomu gry drastycznie nie zmienią. Z wyłączeniem pierwszego punktu, który zwyczajnie byłby zmianą na gorsze.
To moja opinia.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Lena Hawk - 23-05-2020 11:39

1) Jestem za tym, aby troszkę przystopować z eventami, bo fakt, można odnieść wrażenie, że postacie tylko skaczą między nimi. Cieszy mnie, że jest taki duży ruch i w ogóle, ale z drugiej strony, wypadałoby zrobić czasem przerwę od nich a zrobic miejsce na mini wątki i inne.
Co do spięcia wątków i angażowania w to dwóch GM'ów... Nie przemawia do mnie ten pomysł, rozumiem cel tego działania, ale nie sądzę, aby to w ogole działało. Raczej wywoła zamieszanie i być może kłótnie gdy GM'owie będą mieli całkowicie inne wizje. Uważam tak jak Karin pisała - nikt nie lubi prowadzić wątkow które go nie ciekawią. Myślę, że to byłaby szybka droga, żeby zgasić zapał, chęci i wenę twórczą u GM'a, gdy będzie musiał prowadzić coś, co go totalnie nie interesuje. Zdaje się, że tak jak jest teraz, działa dobrze, tylko po prostu przystopować a wszelkie wątki, które mogą miec duży wpływ na cośtam, po prostu poinformować grono GM'ów i się dogadać.

2) A czy nie dałoby się rozłożyć tych wydarzeń na te kilka lat i nazwać to "timeskipem"? Jakoś nie jestem przekonana do tego pomysłu. Wolałabym rozwój postaci poprowadzić normalnie, pisząc wątki itd niż napisać parę zdań, że w ciągu kilku lat zmieniła się tak i tak. Wydaje mi się, że to będzie też prostsze i łatwiejsze, jak po prostu rozłożymy wydarzenia na kilka lat i od razu ustalimy, że jest 2020 rok i heja, bez bawienia się w kombinacje, analizowanie i obliczanie.

3) Nieee... Nie, po prostu nie. Gdyby tu było dużo więcej graczy, to można byłoby o tym pomyśleć. Gotei zostało zmniejszone do 7 oddziałów między innymi po to, żeby "zbliżyć graczy" do siebie, żeby nie siedzialo po 1-2 graczy w jednej dywizji. Nie widzę ani plusów ani sensu w oddzielaniu organizacji. Rozumiem, że nastąpiła ta cała "zimna wojna" i w ogóle, ale czy tworzenie nowej organizacji i nowej grywalnej lokacji jest konieczne?
Nie pamiętam kto gra w Gotei a kto w Korpusie/Omnitsikudo, ale czy nie będzie właśnie tak, że do nowej lokacji przejdzie tylko z 4 graczy?

4) A jest to potrzebne w ogóle? Wydawało mi się, że te wszystkie porzucone wątki nikomu nie przeszkadzały xD Oczywiście można kilka przywrócić do życia, stosując "recykling", ale żeby się na tym skupiać, by wszystkie te wątki naprawiać/łatać, to chyba nie jest aż tak potrzebne.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Skye - 23-05-2020 11:47

Ja tylko rzucę dwie szybkie adnotacje do punktu pierwszego:

1. Nie zamierzamy żadnego GMa do niczego zmuszać, nigdy. Eventy prowadzone przez dwóch GM albo zrobienie follow-upu do większych wydarzeń jako przedstawienie konsekwencji będzie odbywać się gdy GMi się dogadają. Nikt nikogo odgórnie do niczego nie będzie oddelegowywać, bo to nie ma sensu i tylko by zabiło chęć do pisania.

2. Nie zamierzamy wrócić do "głównej linii fabularnej", ani kończyć żadne poboczne linie questowe. Wręcz przeciwnie, chcemy je utrzymać i pozwolić im się nadal rozwijać, ale skupić się na tym, aby na jakimś poziomie wiązały się z innymi wątkami, bo tego trochę według mnie nam brakuje. Nie jest to oczywiście wykonalne we wszystkich eventach, bo jasne, że Jesse robiąc wewnętrzną dramę w Bractwie nie jest w stanie się odwołać do wojny Gotei z Espadą, ale to też tematy, które nie muszą się do siebie odnosić. Bardziej chodzi o te tematy, które powinny to robić tak z logicznego punktu widzenia.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Kagaku Tsuki - 23-05-2020 12:00

Odnośnie wiązania wątków

O BOŻE PROSZĘ NIE.

Jako osoba co kiedyś już grała w miejscu, gdzie wszystkie wątki wiązali w całość, BŁAGAM NIE. To będzie prowadzić tylko i wyłącznie do tego że ludzie będą sobie wchodzić w drogę próbując prowadzić swoje wątki. I przekomplikuje to opcje rozumienia fabuły wątków przez osoby zaangażowane w nie. Ostatnie czego chcemy, to żeby Mistrz Gry zaczynał event, musząc się martwić o bagaż kilku lat forum i czy "aby na pewno będzie to spójne z wątkiem który Roy prowadził siedem lat temu?".

Jestem jeszcze bardziej na NIE niż byłam wcześniej.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Skye - 23-05-2020 12:17

Ale akurat takie pytanie to i tak każdy GM musi sobie zadać w tym momencie. Niezmiennie od 8 lat. Po to jest plan wydarzeń, wstęp do fabuły, kroniki etc, aby wszystko ułatwić. De facto wszystko mamy powiązane w szerszym kontekście, więc nie można tworzyć rzeczy, które będą sprzeczne z czymś, co już istnieje. To, do czego dążymy, to nie jest inwazyjne wbijanie jednych wątków do drugich, ale nawiązywanie i łączenie w najbardziej logiczny sposób. Dobrym przykładem jest to, że przez dłuższy czas mnóstwo wątków (szczególnie w ŚŻ) odwoływało się do ujawnienia się Fullbringerów i nie było mowy, aby ktoś obok tego przeszedł obojętnie. Świat żył tym. Złym przykładem jest to, że zniszczenie Rzymu zostało zlane w szerszym kontekście.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Ryuichi Kagawa - 23-05-2020 16:03

Jeżeli chodzi o koncentrację fabuły, tzw. "łączenie wątków", to jestem na nie. Mam podobne zdanie do Nathalie. Poza tym uważam, że jest to ciężkie do ogarnięcia, jeżeli nie zrobimy jawnej listy, ale nie planu wydarzeń fabularnych, tylko faktycznej listy NAJWAŻNIEJSZYCH WYDARZEŃ/ZMIAN FABULARNYCH, w której znajdziemy informację o najważniejszych, naprawdę najważniejszych informacjach. Bo z perspektywy GMa nie interesuje mnie kto, co i kiedy zrobił. Interesuje mnie, co z tego wynika. Krótko, na temat. "W związku z X trwa stan zimnej wojny pomiędzy Gotei a Onmitsukido". Znajduję taką informację w wątku, aktualizowanym w oparciu o to, co pojawiałoby się na eventach i wiem, o czym powinienem pamiętać jako GM, do czego mogę się odnosić w danym kręgu, a jednocześnie mogę domyślać się, jaką wiedzę na dany temat posiada moja postać. Bo nie zawsze jestem pewien, czy moja postać wie o tym, czy o tamtym, a kiedy piszę posta i potrzebuję takiej odpowiedzi na już, na zaraz, bo nie chcę odkładać pisania na później, tylko ewentualnie wejść w jakiś temat i przeczytać, co mogę wiedzieć w danej kwestii, to nie widzi mi się pisanie do innego GMa i czekanie na odpowiedź. To męczące, a kopać po eventach/historiach wydarzeń też mi się nie chce, bo zabiera to za dużo czasu.
Jeśli chodzi o timeskip, to jestem na tak. W kwestii separacji jestem na tak, a jednocześnie byłbym na nie z powodu wskazanego przez Nathalie. Jeśli chodzi o remodelowanie wątków, to mi tam rybka, a co do kwestii problematycznych... Wydaje mi się, że nawet zakładając spis rzeczy, których chcielibyśmy nie widzieć, zobaczylibyśmy inne rzeczy, które niektórym także by się nie podobały. Wszystkich nigdy nie zadowolisz, a debaty na temat multiwersum, zaginania rzeczywistości, manipulacji czasem i przestrzenią, czy nieśmiertelność były już poruszane i raczej każdy wie, czego tutaj nie chcemy.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Karin - 23-05-2020 16:58

Jeszcze co do separacji Onmitsukidou i Korpusu Kidou - uważam, że powinniśmy jak ognia unikać sytuacji fabularnych zachęcających do PvP. Nic nie tworzy takiego shitstormu jak PvP.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Skye - 23-05-2020 17:18

@Ryuichi

Mamy i plan wydarzeń i wstęp do fabuły i ogłoszenia ponad działami na głównej, gdzie najważniejsze informacje są podane (wszystko aktualizowane na bieżąco, w różnej formie). Trzy miejsca łącznie, ale pewnie, można zrobić jeszcze jedno dedykowane dla GM, jeśli pomoże, gdzie powtórzymy co akurat miało miejsce w ostatnim czasie. Poza tym, podkreślę po raz kolejny - nie chcemy dokonywać dosłownej fuzji wątków fabularnych i skupiania ich do jakiegoś "głównego wątku"! Coś takiego nigdy nie było i nie będzie celem! To, do czego dążymy, to żeby te wydarzenia, które powinny w jakiś sposób na siebie oddziaływać robiły to oraz nawiązywać do konsekwencji rzeczy, które już faktycznie miały miejsce. W pierwszym poście jest przykład, wyżej podałem kolejne przykłady, nawet taki, który akurat został zgrabnie wykorzystany. Nie jestem już w stanie użyć jeszcze innych słów, żeby to przedstawić, a próbowałem zrobić to już na kilka sposobów.

---

@Karin

Konflikty między graczami, spięcia i PvP to jest coś, co już mieliśmy niejednokrotnie, nawet wewnątrz tej samej organizacji. Myślę, że wyprowadzką Onmi/Korpusu z Seireitei dużo nie ryzykujemy. Prawo nadal pozostaje takie samo w kontekście pewnego minimum współpracy, niepodnoszenia na siebie nawzajem ręki (miecza), a także wyciągania konsekwencji z tych, którzy będą je łamać. Separacja w tym przypadku to nie stworzenie nowej strony konfliktu, co zabieg mający uatrakcyjnić nudne i nie posiadające do tej pory żadnej wyrazistej funkcji oddziały (jedynie Vidar próbował w tym kierunku coś zmienić), w dodatku rzadko wybierane przez graczy. To zresztą kilka osób wyżej podało jako powód dlaczego nie powinniśmy tak uczynić, jednakże moim zdaniem jest zupełnie na odwrót. Istnieje niewielkie zainteresowanie i w najgorszym wypadku takie pozostanie. Mają niewielkie znaczenie w fabule i w najgorszym przypadku też takie pozostanie. Podjęcie kroków, w których ten stan rzeczy może ulec zmianie już tylko na plus, to nawet żadne ryzyko, a może dać nam coś fajnego na przyszłość do zabawy. Myślę, że powinniśmy tutaj spytać o zdanie osób, które mają postacie w Onmi/Korpusie lub planują do nich dołączyć, jak im się ten pomysł widzi.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Bezimienna - 23-05-2020 19:33

Okej, jako osoba z postacią w Onmitsukido poczułem się wywołany do tablicy raz jeszcze, mimo iż już się wypowiedziałem, ale mogę rozwinąć albo inaczej ująć to, co powiedziałem.

Tak więc mamy tą naszą zimną wojnę. Niby nie walczymy w otwarty sposób, ale atmosferę da się ciąć nożem, a jak sami stwierdziliście w rozmowach na Shoutboxie, szanse Onmitsukido w takim konflikcie są raczej mizerne. Zabawną sytuacją jest z kolei to, że Onmitsukido siedzi dosłownie w Seiretei, przez co jest praktycznie w paszczy lwa. W jaki logiczny sposób "zwykłe postaci" mają w obecnym stanie rzeczy funkcjonować - nie wiem. Każde wyjście z baraków a nawet przesiadywanie w nich (z punktu widzenia postaci) może skończyć się atakiem, najlepiej w ogóle się nie oddalać, chyba, że wysyłają na misję, gdzie jak idziesz do bramy to ludzie z Gotei też patrzą wilkiem. Jestem absolutnie pewny, że gdyby Vivyan nadal miała swoje stare usposobienie, to skończyłoby się na mordobiciu, przynajmniej na małą skalę. Ale jako iż Vivyan nie ma swojego starego usposobienia, dosłownie nie wychodzi z biura które jej przydzielono. Jak Onmitsukido ma być w takich warunkach organizacją interesującą i zachęcającą graczy do przyłączania się do niego? Nie wiem. Może osoby przeciwne pomysłowi przenosin będą w stanie przytoczyć jakiś logiczny argument.

Im dłużej myślę o przenosinach, tym bardziej jestem na tak. Posiadanie własnej dziupli dla Onmitsukido, w której organizacja mogłaby się rozwijać i nawiązać relacje z organizacją na jeszcze większym marginesie, o której wspomina się jedynie teoretycznie może zadziałać tylko pozytywnie. Poza tym osoby obawiające się PvP - Mam wrażenie, że Onmitsukido ma większe "szanse" i możliwości popaść w konflikt siedząc wewnątrz Seiretei, niż za jego murami odgrodzeni bramą lub kilkoma. Już nawet nie mówię o ciekawszej strukturze (którą dobrze byłoby rozwinąć na jakieś jawniejsze stołki oficerskie), przez które gracze lecą do dywizji. Niejednokrotnie pytałem nowego gracza, dlaczego idzie do trójki, na przykład. Dostawałem odpowiedzi "Bo nie mają kapitana". Ludzie lecą na stołki, czy nam się to podoba czy nie. Każdy chce się czuć fajnym - Ja w sumie też. W kontekście mojej postaci, mam wrażenie, że na jej poziomie w Gotei czekałoby mnie już raczej coś więcej niż poziom zwykłego pionka (O mentorowaniu Vidara tutaj nie mówię, bo to jednak inne spektrum). Pokażmy, że inne organizacje nie są z bożej łaski na nadzieję, dajmy im możliwość połapania graczy i rozwoju, a w najgorszym wypadku nic się nie zmieni.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Ryuichi Kagawa - 23-05-2020 20:06

Bezimienna napisał(a):Może osoby przeciwne pomysłowi przenosin będą w stanie przytoczyć jakiś logiczny argument.

Może nie będzie to logiczny argument, ale powiem to, co ja myślę. A myślę, że pomimo znajdowania się w paszczy lwa, jak ładnie to podkreśliłeś, to Onmitsukido rozpanoszyło się po Seireitei z Radą 46 na czele. To oni "srają wyżej, niż dupę mają", choć powinni zdawać sobie sprawę z tego, że Gotei rozjechałoby ich bez większego problemu. Gotei nie robi nic, aby pokazać im, że są niemile widziani, co jak na razie widać na moim evencie. Nie wiem, być może na innych będzie to szło w drugą stronę i Gotei pomimo własnej siły będzie jeszcze znęcać się psychicznie nad Onmitsukido. Ale do rzeczy. Najpierw Gotei stało się niezależną siłą militarną, wychodząc spod jurysdykcji radnych, co już im się nie podobało. Teraz mają konflikt z Onmitsukido, co jest im na rękę, bo Onmitsukido jest po ich stronie. Ale gdyby Onmitsukido nagle stwierdziło, że wychodzi z Seireitei, że idzie sobie założyć swoje własne miasteczko gdzieś w Soul Society, to na miejscu Sotaicho stwierdziłbym: "Dobra, mam dosyć. Weźcie zróbcie z nimi porządek, a radnych wymieńcie na nowszy model, bo ten ewidentnie się już popsuł.".
Poza tym nie widzę powodu, dla którego stan zimnej wojny pomiędzy Gotei a Onmitsukido miałby utrudniać rozgrywkę. Powiedziałbym wręcz, że to ciekawe zjawisko. Szczególnie ciekawe jest wtedy, kiedy Vidar flirtuje na luzie z Ayano, chociaż stoją po dwóch stronach barykady, zaś na temat Keiji'ego myśli, że nie wie, jak taka osoba może zarządzać dywizją. Także mimo wszystko uważam, że aktualny stan rzeczy jest ciekawy, a stare relacje nie rdzewieją z powodu jakiejś zimnej wojny. Nie każdy musi nienawidzić każdego, bo piwo się wylało.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Skye - 23-05-2020 20:17

W sumie to opinia na temat sytuacji w fabule, w ogóle nie argument, więc trochę offtopJęzyk Nikt żadnej postaci nie narzuca moralności, więc jak dla mnie to Vidar może nawet sypiać z Ayano, a Onmitsukido jako organizacja i tak będzie w konflikcie z Gotei, co najwyżej Vidar straci na autorytecie XD Tak czy inaczej, eliminacja Rady/Onmitsu/Korpusu absolutnie nie wchodzi w grę, bo wtedy Dywizja 0 z rozkazu Króla Dusz by wjechała i uspokoiła całe Gotei i co najwyżej wymienili siłą głównodowodzącego. Każda z tych instytucji jest potrzebna, więc te rozważania możemy odstawić.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Ryuichi Kagawa - 23-05-2020 20:21

Pytanie tylko, czy tworzenie kolejnego hubu dla graczy to dobry pomysł? Mamy Świat Żywych, w którym jest kilka organizacji + można być freelancerem. W Soul Society mamy Seireitei. Jesse planuje stworzyć własny hub w Hueco Mundo. Kolejny hub w Soul Society dla Onmitsukido/Kidoshu? Nie wiem, czy to dobry pomysł, separować w taki sposób graczy. Ale to moja opinia. Z doświadczenia wiem, że im więcej hubów, tym gorzej. Na tym etapie w takim hubie znajdowałyby się dwie osoby. Jak wyglądałyby eventy/sesje dla dwóch osób? Tak, jak sesja, którą prowadzę tylko i wyłącznie z Orochimaru w Hueco Mundo? Przypiszemy jednego GMa do takiego hubu i niech się bawi, niech tworzy kontent specjalnie pod nich?


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Skye - 23-05-2020 20:30

Wiem jeszcze o co najmniej dwóch postaciach, które mają dołączyć odpowiednio do Onmitsukidou i Korpusu Kidou, a w tym drugim mamy też jeszcze Madarę na stanowisku porucznika. Niewykluczone, że jeśli coś fajnego tam rzucimy, to populacja postaci się tam zwiększy.
No i nie zapominajmy, że to nadal ten sam wymiar, więc co szkodzi postaciom spotykać się w Rukongai, czy Seireitei? Toć żadne z tych miast nie będzie izolatką, więc postacie mogą się spotykać tak samo jak robią to teraz jeśli na przykład mają z kimś pozytywną relację. Konflikt na najwyższym szczeblu nie musi temu wadzić.
A o takim hubie w Hueco Mundo nic nie wiem. Tym bardziej, że Hueco Mundo od początku forum (co było wielokrotnie powtarzane) miało zostać pozostawione wiecznie jako świat NPCów do użytku GM. Nie dajemy grywalnej Espady, Las Noches jako hubu, etc. Skupiamy się na Świecie Żywych i Społeczności Dusz i naprawdę wolę tego nie zmieniać. W obrębie tych światów się bawmy, bo jeśli dopuścimy dowolne stronnictwo w HM to już wtedy przyznaję w pełni rację Karin - zmierzamy do rozgrywki PvP.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Ryuichi Kagawa - 23-05-2020 20:42

Dobra, nie mam nic więcej do dodania.
A temat hubu w Hueco Mundo to temat na osobną rozmowę, bo widać, że nie jesteś zaznajomiony z wątkiem Orochimaru w Hueco Mundo. I chociaż jestem przeciwnikiem tworzenia nowych hubów, jego pomysł wydał mi się w porządku. I nijak ma się do PvP, nowej strony konfliktu, czy czegokolwiek z tym powiązanego. Ale to nie temat dyskusji, więc nie będę się tutaj rozpisywać.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Oldzik - 23-05-2020 22:18

Ad. 1
Tak, ale nie. Brzmi ciekawie. Jeśli GM’owie są w stanie wykonać to zadanie to jestem pierwszą osobą, która chce się zgłosić na przyboczne wydarzenia. Przy czym pytanie, jak?
Biorąc na przykład sytuację z „Swiata w płomieniach” od Chestera. Jest wybuch w galerii handlowej, który wywołali zamachowcy i gracze na aktywnej misji polecieliby za zamachowcami. A na miejscu pojawia się drugi GM przyzywający hollowy na zgliszcza z dużym skupiskiem dusz? Z jednej strony ok, pierwszy GM ma mniej na głowie, a gracze nie musieliby się zmierzyć z dodatkowym problemem na głowie i mogli walczyć tylko z głównymi antagonistami prowadzeni przez fabułę w stylu filmowym. Tylko kto by się miał zająć czyszczeniem? Miałby powstać jakiś przyboczny wątek z zapisami graczy „na sprzątanie po Evencie „Świat w płomieniach”? Gdzieś byłyby ogłoszenia z pobocznymi zadaniami? Czy drugi GM zostanie pozostawiony samemu sobie w oczekiwaniu na zainteresowanie? A może sami gracze stwierdzą „FIGA”, wrogowie poczekają, trzeba ratować ludzi i nie pobiegną w oczekiwanym kierunku?
Wizja takiego otwarcia eventów na relacje z resztą świata zewnętrznego – w sensie, wszystkie działania wykonywane podczas wydarzeń są dużo bardziej odczuwalne, ale czy ilość nakładu pracy wymaganej od GM’ów i ich wzajemnej współpracy jest warta tej zmiany? Zwłaszcza przy pbf’owej tradycji robieniu GM wbrew ich przewidywaniom? Jeśli podołają, to tak, jeśli nie to nie ma sensu wprowadzać czegoś, co nie będzie wykorzystywane. A możliwość i tak istnieje, bo jest to po prostu kwestia ugadania się dwóch narratorów. Chyba prawnie nie jest to zakazane i nowa ustawa nie jest konieczna?


Ad. 2
Timeskip – jak najbardziej. Jego długość, jeśli z waszej perspektywy (jako głównych GM’ów) jest słuszna, to taka powinna być. Choć popieram trochę w tej kwestii Karin i Lenę, aby to wyłagodzić i nie robić wielkiego skoku, tylko starać się trochę powyginać czas i tak manewrować timeskipami, by w pewnym momencie miały miejsce wszystkie i zrobić aktualizację statusu fabuły.
Jednak nie można go ograniczyć wcale, bo jes to fizycznie niemożliwe przy takiej liczbie wątków. W pewnym momencie by się okazało, że gracze albo mogą być w kilku eventach na raz, albo ktoś szybko przeleci event, który fabularnie trwa długo, a inna osoba jednodniową akcję będzie odgrywał przez formowy rok. I jak tutaj pogodzić datowanie?

Ad. 3
Takiemu państwu w państwie ja mówię nie. Sam głównodowodzący powinien się na to nie zgodzić i utrzymać wszystkich za mordy w kupie. A jeśli, to poszedł na tym jak leci fabuła i skrócił ludzi o głowy, albo wygnał z SS. Jeśli psy zaczynają być agresywne względem opiekuna, to nie można powolić im dziczeć. Wytresować, albo odstrzelić.
- Poza tym, co miała by robić policja poza organizacją, w której była stróżem?
- To takie robienie wojny domowej i kontr SS. Król dusz byłby wściekły.
Jeszcze raz nie

Ad 4.
Zostawiłbym, tak, jak jest.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Skye - 23-05-2020 23:27

@Oldzik

To ze sprzątaniem po evencie, to był tylko luźny przykład. Takie questy mogą być bardziej rozbudowane, ciekawsze i nawet znacząco uzupełniać główny wątek jak choćby miało to miejsce w Rockefeller, gdzie GMowałem ja na spółę z Jessem. Ciężko powiedzieć który z nas był "główniejszy", bo każdy odpowiadał za niemałą część wydarzeń w jednym temacie. A zawsze, jeśli taką propozycję rzuci się na głos, to jest szansa, że podobny ciekawy wątek z masą następnych rozgałęzień powstanie sam z siebie, bez przymusu.

Głównodowodzący ma do powiedzenia w kontekście Rady, Onmitsukido i Korpusu Kidou dokładnie zero. Jego opinia nie istnieje i jest równoznaczna z tym co myśli dywizjonista, a jeśli podniesie rękę na oddziały, które nie są mu podległe, to sam wywoła wojnę domową. I wtedy dywizja 0 będzie musiała go sprzątnąć za zdradę. Sotaichou nie jest królem Seireitei. Mówimy o oddzielnych organach, więc argument totalnie inwalida, a na resztę odpowiedziałem wyżej już, że o żadnej wojnie domowej większej, niż jest obecnie (zimna wojna), mowy być nie może. Przejaskrawiacie to.


---


Ponadto zacząłem też się zastanawiać nad timeskipem jak parę osób uznało to za zbyt drastyczny przeskok i trochę nazbyt łatwe, skrótowe potraktowanie ciągłości fabularnej. Trochę na łatwiznę, trochę na odwal się. Więc w sumie faktycznie, chyba Karin to zaproponowała pierwsza, dobrym rozwiązaniem byłoby rozpisać nadchodzące eventy w taki sposób, aby działy się na przestrzeni miesięcy, nie tygodni. Jest to w sumie może i nawet lepsze, jako że w sumie utrzymamy większą płynność w pisaniu. Jestem za tą opcją.


RE: Bleach OtherWorld New Gen! - Ryuichi Kagawa - 23-05-2020 23:41

Skye napisał(a):Ponadto zacząłem też się zastanawiać nad timeskipem jak parę osób uznało to za zbyt drastyczny przeskok i trochę nazbyt łatwe, skrótowe potraktowanie ciągłości fabularnej. Trochę na łatwiznę, trochę na odwal się. Więc w sumie faktycznie, chyba Karin to zaproponowała pierwsza, dobrym rozwiązaniem byłoby rozpisać nadchodzące eventy w taki sposób, aby działy się na przestrzeni miesięcy, nie tygodni. Jest to w sumie może i nawet lepsze, jako że w sumie utrzymamy większą płynność w pisaniu. Jestem za tą opcją.

To znaczy, że teraz muszę przebudować mój aktualny event, który postanowiłem podzielić na kilka sesji – nazywane rozdziałami – dziejących się w krótkim odstępie czasowym? Czy też mogę go dalej prowadzić w sposób, jaki miałem zamiar?